Menu

Filter op
content
PONT Data&Privacy

0

Steeds meer overheden gebruiken live-chat functie

Het digitale magazine ‘In Government’ onderzocht in hoeverre overheden gebruik maken van live-chat en wat hun ambities en ervaringen zijn. Uit het onderzoek blijkt dat 39% van de overheidsorganisaties live-chat inzet als onderdeel van de webcare. In 2018 was dit slechts 11%. Daarnaast is 90% van de overheidsorganisaties die live-chat inzetten, hier zeer tevreden over.

Digitale Overheid 3 december 2020

Toekomstplannen

Uit het onderzoek blijkt dat de coronacrisis weinig effect heeft op een versnelde invoering van live-chat. Verder gaven de respondenten het volgende aan:

    • 78% van de grotere gemeenten wil komend jaar live-chat gaan inzetten.

    • 44% van de overheidsorganisaties ziet live-chat als alternatief voor WhatsApp.

    • 39% van de overheidsorganisaties zet live-chat in als onderdeel van de webcare.

    • 76% van de webcaremedewerkers is positief over het beantwoorden van live-chatberichten

Tips om te starten

Overheidsorganisaties die zelf willen starten met het inzetten van live-chat doen er goed aan om hun medewerkers een passende opleiding te laten volgen. Ga vervolgens aan de slag met 1 of enkele specifieke pagina’s en breid langzaam uit. Tenslotte blijf niet te lang hangen in het plannen en organiseren maar begin gewoon!

Artikel delen

Reacties

Laat een reactie achter

U moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.